Peab myi Seinäjoen Itikanmäeltä Kalevan navetan

Peab Oy ja Petri Pihlajaniemi ovat torstaina 11.1.2018 solmineet kaupan Seinäjoen Itikanmäellä sijaitsevasta Kiinteistö Oy Kalevan navetasta.

Peab on hakenut asemakaavalla suojellulle ainutlaatuiselle Kalevan navetalle uusiokäyttöä jo pitkään. Kohteeseen on kohdistunut suurta kiinnostusta, sillä navetta sijaitsee uuden kantatien ylittävän kevyenliikenteen sillan myötä kävelyetäisyydellä keskustan palveluista. Kalevan navetan omistukseensa hankkineella Pihlajaniemellä on jo selvä suunnitelma Kalevan navetan jatkokäytölle.

”Meille on ollut hyvin tärkeää, että navetta saa arvoisensa jatkokäytön ja on hienoa, että saimme tehtyä kaupat Pihlajaniemen kanssa. Hänellä on vahva kokemus vanhojen kohteiden uudistamisesta sekä myös erinomaisia ajatuksia kohteen jatkokehittämiseen”, kertoo yksikönjohtaja Hannu Rajamäki Seinäjoen yksiköstä.

Samassa yhteydessä Peab on solminut sopimuksen Pihlajaniemen omistaman Hotelli Alman kehittämisestä. ”Meille Pohjoismaisena yhteiskuntarakentajana on tärkeää pitää maakuntakeskukset vireinä. Pidän myönteisenä, että pääsemme tässäkin kohteessa yhteistyössä kehittämään alueen vetovoimaisuutta”, kertoo Länsi- ja Keski-Suomen alueen apulaisaluejohtaja Miikka Voipio Peabilta.

”Kalevan navetan tilanne on puhuttanut kaupunkilaisia paljon. On todella hienoa päästä muokkaamaan kohdetta uuteen käyttöön. Navetassa on perusasiat kunnossa, joten sen saamineen hyötykäyttöön on kunnia-asia. Kohteessa on tilaa lähes 5000 m2, joten kehittämiselle on paljon mahdollisuuksia”, toteaa uusi omistaja Petri Pihlajaniemi.

Peab on hankkinut omistukseensa Itikanmäen toimisto- ja asuinalueen esisopimuksella jo 2007. Kaikkiaan alueelta kodin saa lähes 500 ihmistä. Alueen seitsemästä asuinkerrostalosta jo viimeinenkin on työn alla.

Lisätietoja antavat:

Hannu Rajamäki, yksikönjohtaja, Peab Rakentaminen,

gsm +358 40 0959 905, hannu.rajamaki@peab.fi

Evästeet

• Pysyvät evästeet:

Tallennetaan tietokoneellesi tietyksi ajaksi.  Tätä evästettä käytetään esimerkiksi sivuston käyttäjäkokemuksen parantamiseksi.

• Istuntoeväste:

Tallennetaan tietokoneellesi siksi aikaa kun vierailet sivustollamme. Istuntoevästeet poistuvat kun suljet internetselaimen.

• Tilastoevästeet

Nämä evästeet keräävät tietoa montako vierailijaa sivustollamme on. Emme kerää henkilötietoja.

Evästeistä kieltäytyminen

Lue evästeselosteemme.

Lue lisää evästeistä Viestintäviraston sivuilta.