EPSI Ratingin toteuttaman uudisasuntorakentamisen toimialatutkimuksen mukaan Peabilla on toimialan tyytyväisimmät asiakkaat nyt jo viidettä kertaa. Peab erottui luotettavana ja yhteiskuntavastuullisena toimijana. Myös huolenpito asiakkaista koettiin Peabin vahvuudeksi.
EPSI Ratingin tutkimuksen mukaan Peabin asiakastyytyväisyys (77,8) oli alan korkein, ja hieman korkeampi kuin vuotta aiemmin. Ero toimialan keskiarvoon (74,6) oli selvä.
EPSI Rating Finlandin maajohtaja Heidi Laitinen ja analyytikko Tuomas Toivonen kertovat videolla tutkimustuloksista, joissa Peab erityisesti erottui suhteessa toimialan keskitasoon.
Peab erottui kilpailijoista erityisesti luotettavana ja yhteiskuntavastuullisena toimijana. Asiakkaat kokivat Peabin myös pitävän hyvää huolta asiakkaistaan. Palvelun laadun osa-alueelta tavoitettavuus ja kaiken tarvitsemansa avun saaminen korostuivat suhteessa toimialan keskiarvoon. Myös asunnon pohjaratkaisu ja virheettömyys nousivat esiin.
– Olemme todella ilahtuneita tutkimuksen tuloksista ja ykkössijasta asiakastyytyväisyydessä. Asiakkaidemme antama palaute on meille ensiarvoisen tärkeää, sillä sen pohjalta kehitämme toimintaamme edelleen. On todella hienoa huomata, että työmme on tuottanut tulosta, toteaa Peab Oy:n toimitusjohtaja Mika Katajisto.
Lisätietoja tutkimuksesta:
EPSI Rating Uudisasuntorakentaminen 2022 -tutkimus
EPSI Ratingin tiedote