21.6.2017 8:00

Peab ja Hoas käynnistävät yli 250 opiskelija-asunnon peruskorjauksen Otaniemessä

Peab ja Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö Hoas ovat allekirjoittaneet 21.6.2017 sopimuksen Jämeräntaival 11 peruskorjausurakan toteuttamisesta. Kohde koostuu kolmesta viisikerroksisesta talosta, joissa on yhteensä 13 porrashuonetta.

”Jämeräntaival 11:n perusparannus on koko Hoasin historian suurin. Perusparannuksen piiriin kuuluu yhteensä 256 opiskelija-asuntoa”, kertoo Hoasin perusparannuksista vastaava rakennuttajainsinööri Laura Pääkkönen.

Heikki ja Kaija Sirenin suunnittelema 1970-luvulla valmistunut kohde sijaitsee Otaniemen kampusalueella kävelymatkan päässä Aalto-yliopistosta. Perusparannuksessa kiinteistön viihtyisyys ja laatutaso nostetaan nykyvaatimusten tasolle. Remontti valmistuu alkuvuodesta 2019.

"Meillä on vahvaa osaamista perusparannus- ja korjausrakentamisen töistä ja tämä hanke on hyvää jatkumoa aiemmille kohteillemme. Hankkeen korjaustyö aloitetaan elokuun alussa. Erityisen mukavaa on jälleen olla mukana toteuttamassa opiskelija-asuntokohdetta Hoasille”, sanoo apulaisaluejohtaja Marko Rinkinen Peabilta.

Hoas remontoi tänä vuonna ennätysmäärän opiskelija-asuntoja

Kuluvan vuoden aikana Hoas korjaa yli 600 asuntoa. Eniten asuntoja menee remonttiin juuri Otaniemessä, jossa niitä kunnostetaan yhteensä 411.

”Laatu on asiakkailtamme tulevan palautteen perusteella entistä tärkeämpää myös opiskelija-asumisessa. Kaikkien käynnistyvien korjausten tärkein tavoite onkin laadukas lopputulos. Perusparannetun kohteen tulee kestää ainakin 30 vuotta, ennen kuin seuraavalle isolle remontille on tarvetta”, Pääkkönen kertoo.

Valtaosa Jämeräntaival 11:n nykyisistä asukkaista pääsee remontin ajaksi asumaan portaisiin, joissa korjaus ei ole vielä käynnistynyt. Niille asukkaille, joiden vuokrasopimus joudutaan irtisanomaan, pyritään Pääkkösen mukaan tarjoamaan vaihtoehtoinen vuokra-asunto.

Lisätietoja:

Marko Rinkinen, apulaisaluejohtaja, Peab Oy, p. +358 40 7676 160, marko.rinkinen@peab.fi

Laura Pääkkönen, rakennuttajainsinööri, Helsingin opiskelija-asuntosäätiö Hoas,
p. +358 40 672 2554, laura.paakkonen@hoas.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 14 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä. www.peab.fi

Hoas on yleishyödyllinen säätiö, joka vuokraa, rakennuttaa ja ylläpitää asuntoja pääkaupunkiseudulla peruskoulun jälkeisissä oppilaitoksissa opiskeleville, tutkintoaan päätoimisesti suorittaville opiskelijoille. Asuntoja Hoasilla on tällä hetkellä yli 9 200 kpl ja asukkaita noin 18 000. www.hoas.fi